maanantai 14. maaliskuuta 2011

Väriä kevääseen

Moni muukin varmaan odottaa jo kiihkeesti kevättä! Mulla on ainakin mitta niin täynnä ton talven, lumen, rännän ja jään kanssa. En oo talvi-ihmisiä vaikka Jääkarhumaassa seikkailenkin. Paljastettakoon tuntemattomille, että blogin nimi koostuu sukunimestämme ja tyttäremme kolmannesta nimestä.

Oon jo kovasti siivoillut putiikkia ja tehnyt pientä remppaakin siellä. Oon putiikissa puuhaillessa aina ihan kevätfiiliksissä ja sit kun tuun ulos, karu totuus pomppaa taas silmille, puali metriä lunta, vieläkin!

No, uudistin tämän pinkin villapeiton ilmeen (huom! vältin sanan "tuunasin"). Virkkasin puuvillalangalla reunan ja tein pari lime-koristetta.





Noita tuollasia koristeita olen nähnyt jossain ja sitä kai kutsutaan jojo-tekniikaksi. En ehtinyt kiiressäni mitään ohjetta etsiä, mutta ne olikin eri simppeleitä tehdä. Kerran oon yhdellä mummolla nähny erittäin pienistä jojoista tehdyn laukun ja huivin. Pienet jojot harmoonisen värisinä muodostivat ihanan pinnan, mutta ihan älytön työ olis sellasessa...

Näin värikkään tempauksen vastapainoksi tein pari ihan valkoista juttua, palataan siis pian asiaan!

1 kommentti:

Willa Wanillan Mirjami kirjoitti...

Ihanan keväinen peitto! Ostin muuten vihreetä lankaa ja virkkuukoukun. Kun nähdään niin alotetaan mun prinsessaleivoksen opettelu.. :)